onsdag, oktober 10, 2012

En liten förklaring...

Så vem är Izzard, den svarta glada pricken på gårdagens film...?
Först ska jag säga detta. Han är inte en ersättning och han är inte en ny Picard.
Han är bara en liten hund som behövde någonstans att bo.
Och vi råkar ha en vakant plats för en hund. Speciellt för en Spanjor.
Jag har varit lite tyst om Izzard. Inte känt mig redo att prata om honom så värst vitt å brett.
Var inte säker först på att det skulle bli som tänkt. Att allt skulle klaffa. Men nu har jag till och med en ankomsttid och ett flightnummer. Så nu händer det. Exakt om en månad idag, den 10 november.
Det kan gå hur som helst. Är lite nervös, hur ska detta gå. Picard som var så bra. Hur ska Izzard kunna bli lika bra? Hur ska han kunna ha en chans? Men så tänker jag snabbt som blixten Detta är inte en ersättning! Detta är någon helt ny! Och klart hade det varit bäst om jag haft både Picard och Izzard. Men, i ärlighetens namn, jag hade nog aldrig utsatt Piccen för det...En 10 månader gammal glad prick som bara vill leka och stoja. Kaptenen hade storknat och lagt sig någonstans i solen och sovit, vem orkar småbarn liksom?! Att jag äntligen idag skriver om det beror på att jag idag, först första gången, klurade på vad som behöver köpas och jag tog kontakt med hundrastare...ja jag började med mitt klassiska planerande. Och det såg jag som ett tecken, jag är mentalt redo. Nu kan Izzard komma och bo hos oss. Picard kommer inte tillbaka. Jag kan sakna och tänka på honom hur mycket som helst, varje dag om jag vill (och det gör jag). Men han kommer inte tillbaka. Så från och med den 10 november 2012, kl 22:20 (om nu allt går som det ska...man vet ju aldrig!) så är jag hundägare till en liten Lustigkurre vid namn Eddie Izzard, varav så klart efternamnet är tilltalsnamn.

Det är ngt med de spanska hundtungorna...så långa!
 Capt. Jean-Luc Picard
 Mr Eddie Izzard

Inga kommentarer: