tisdag, maj 07, 2013

Första helgen

Nu har Izz och jag avverkat vår första helg i Gryttjom.
Han skötte sig faktiskt superfint. Ja förutom att han verkligen inte gillar att bli lämnad i husvagnen på kvällen.
Och han är ännu inte helt övertygad om att det är den bästa av lösningar att jag sover i sängen och han i buren... i fredags frågade han fem gånger om detta verkligen var den bästa lösningen. Var jag helt säker. Och jo det var jag ju... Som straff väckte han mig kl 06:30. Vi mös då lite, ja han fick komma upp i sängen! men va fan jag var trött, sen blev det en skogstur och frukost.
Arbetsdagen gick fint. Satt i manifestet och Izz hängde runt...ibland inne i manifestet, ibland på gräset. Sova det vägrade han blankt! Oh no. Ingen sömn skulle ske. Så när jag äntligen gick och la mig vid 23-tiden var hunden så sliten att det var skrattretande att se honom... Jyckar ska ju slagga 16-18 h om dygnet!
Söndagen kom och den var vindigt turbulent men solig. Stod HL och blev massa solbränd. Fräknar über alles! Izz insåg att detta med att vila är ganska nice så söndagen gick ännu bättre än lördagen.
Känns som vi kan få det ganska bra i Gryttjom under sommaren. Han verkar finna sig i situationen. Och i helgen ska vi testa detta med att matte går iväg och hoppar fallskärm. Men det ska nog gå bra det med... Han fick ju inte sitta fast till mig i höften nu i helgen heller och det överlevde han ju.
I morgon tar vi tåget upp! Väldigt massa resande.

Inga kommentarer: