måndag, oktober 08, 2012

Härliga helg & Satans motvind

Vi inledde det hela med att fira en 40-åring med vin å ostron på Elverket. På vägen därifrån klämde vi (inte så mycket jag som chauffören) handen på mannen med bruten rygg. Men det gick bra, handen lever än...
Dagen därpå var det morgontrip till Gryttjom. Redan 07:45 ringde Mei och meddelande att han var på plats. Men äsch, tidig morgon en lördag gör inget när man kommer ut och vädret är underbart. Det höll dessutom i sig hela dagen. Fick ihop fem hopp med bla Vackra S och Gullefjun. Vackert solsken, lite väl starka vindar och liiite frusen om ena handen. Men å vilken härlig sport vi håller på med! Fick dock en liten påminnelse om varför min skärm klassas som en radikal liten historia. När det blir knas, ja då måste man vara medveten om att ens marginaler är väldigt små. Fick en stökig öppning med streamer (nu kommer många fallskärmstermer...) slider som när den väl kom ner var så agressiv att ena handtaget flög ur. Fick Toggle-fire, slider i ansiktet och det var riktigt stark vind som försökte flytta mig till fel sida om fältet. Mycket på en gång. Och när allt var över och problemen lösta, ja då hade jag bara 350 m kvar. Det är inte en superstor marginal Om du inte är nära där du vill/ska landa. Nu var ju jag det... Lite stolt över hur medveten jag var under hela stökigheten, som egentligen gick väldigt fort. Kanske ännu en anledning till denna reflektion. Detta var mer en driftstörning och inte en Cutt-situation. Men allt gick väldigt snabbt ändå.
Nog om det. Allt gick bra. Landade fint, dock med liiite ont i ryggen efter de häftiga rycken.
Kvällen var det stor mysig middag med många glada människor. Till och med Gullefjun, som skulle åkt hem, övertalades att stanna på mat.
Söndagen började så fint. Hoppade med vackra S igen, vi klämde snabbt tre skutt på blott 2 h. Supernöjda med det söndagstempot! Sedan åkte vi hem. En timme efter vi dragit slutade hoppningen..."väder" hade kommit in.
Idag är det återigen jobbmåndag. Och det är nu här Satans motvind kommer in. För helvete vad onöjd jag var med dagens vädersituation under min cykeltur. ÅH! Dumma vind. Var nära på arg när jag äntligen kom fram. Inte senare, men fan så mycket slitnare än vanligt.
Hoppas på bättre förhållanden när jag ska cykla hem för att laga mat till C&H med respektive! 

Inga kommentarer: