måndag, juni 11, 2012

"Sjung om studenten.."

Firade äldste sambosonens student igår med hela halva tjocka släkten. Var en bra dag (Maten, vinet, människorna) som höll på i många timmar och när timmarna var slut och vi på väg hem...ja då var jag trött. Hunden och sambon oxå.
Hunden fick jag knappt upp i morse när det var promenaddags...fick heller knappt med honom runt de 3,5 km som vi går varje sabla morgon. Den alltid så ärtiga jycken strosade mest lugnt och sniffade på blommor samt puffade runt bland gräs å löv. Så långsamt. Men runt tog vi oss ändå.
Sedan slängde jag ena benet över cykelsadeln och swishade iväg till jobbet. 1,2 mil på 45 min med rödljus och medcyklister som bromsklossar. Men det kanske var bra. Det behöver nog inte gå fortare för mig. Gör så ont om det inte går bra. En kollega till mig flög över styret häromdagen. Gick bra. Men kunde lika gärna gått super illa.
Sen så var det ju det där med bion... Vi såg Prometheus i lördags. Inte så nöjd som jag skulle vilja vara, absolut inte så nöjd som jag borde ha varit. Inte bra Mr Scott. Inte bra alls. 

Inga kommentarer: