torsdag, april 26, 2012

Lite om veckan

Så i tisdags var det terränglöpning. Det var kul, ja ända tills jag fick mördarträningsvärken igår... Men jag knatade ändå iväg till Yogan. Jag menar, självklart! Jag älskar yogan på onsdagar, och igår var vi dessutom bara tre deltagare. Blir mer personbaserad yoga då. Fast å andra sidan är maxantalet på denna klass typ 12 pers så det akn aldrig bli speciellt opersonligt eller stökigt. Men så tillbaka till träningen. Vi gör en statuscheck innan passet drar igång. Typ som en Hur mår du idag då?-check. Vad som kommer fram där brukar färga passets innehåll. Mitt svar "rejäl träningsvärk i låren" gav dock ingen mercy. Det blev krigare, balansövningar och tänjningar så det stod härliga till. "Det är bra att få igång muskeln" Jo tack jag vet men man vill ändå inte det. Fast så klart gick det väldigt bra när jag väl blivit varm i kroppen. Fick även stila lite under en övning då jag var vigare än instruktören. Små segrar! Annars så var gårdagen lugn. Sov som dödad. Nästan lite för djupt. Hade lite värk i huvudet. Som om jag spännt musklerna i nacken. Som tur var fick jag inga bestående men.
Idag ska jag ramla förbi gymmet på vägen hem. Vet inte vilka kroppsdelar som ska få smisk än men det löser sig nog på plats. Brukar det. Kanske kan lår och bröstrygg få vara utan.
Annat utanför träning är att det borde ramla in en skärm hos mig idag. Man kan hoppas! En liten 88:a ska det vara. Har redan döpt den till Rags, men man kanske ska träffa den först...eller hur ska jag säga...Uppleva den!

Inga kommentarer: