söndag, juli 24, 2011

Stockholm

Efter att ha spenderat hur många dagar som helst i Gryttjom, ha suttit där sedan midsommar, var det idag äntligen dags att flytta sig. inte länge. Blott ett dygn, men ändå. Skönt att vara hemma. Faktiskt. Trodde först att jag skulle få lite ångest av stillheten och lugnet, men som en smart (eller var det två?!) man sa idag. Kan vara skönt att bryta av surrandet i öronen mot lite lugn och ro. Sanning.
Det har annars varit ett par märkliga dagar. På klubben har vi haft en överdos på dåliga (alkoholrelaterade) incidenter och ute i världen gick en galning loss på norska ungdomar. Igår efter att sista liften landat höll vi en tyst minut ute vid vindstruten, kändes som det rätta att göra för våra norska hoppare som har varit hos oss hela veckan. Blev en fin stund med kvällsolen och ca 40 pers som deltog. Tråkigt nog är detta min andra tysta minut på att för kort tid. Hemskt. Tänker oxå på drakungen som jobbar mitt i allt. Hennes sjukhus tog emot alla skadade från skjutningen.
I alla fall så är jag n i Stockholm. Vilar lite. Även Gryttjom tar musten ur en människa. Att bo och jobba på samma ställe gör att man nära på aldrig är ledig, men i morgon är jag det. I morgon ska det dock vara kasst väder, vi får väl se. Ska sova nu. Sova i Min säng!

Inga kommentarer: